26 Kasım 2008 Çarşamba

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor - 2008

Farkettim ki, uzun zamandır film yazıları yazmıyoruz. Bende bu geleneği vasatın pekte üstünde olmayan mumya filmiyle bozmak istedim. Pek çok devam filminde olduğu gibi uzatmalı filmler kuşağındaki filmlerden olmuş. Hikaye ve o önceki filmlerdeki espri anlayışını bu filmde pek bulamıyoruz. Aslında o yapı var ama düzeyi çok yeterli değil birazda yapmacık durmuş. Efektleri ilk filmlerine göre çok daha başarılı olmuş.

Konusu yıllar önce çin imparatoru olan Han (jet li), pek çok fetihler ve yenilmez ordusuyla dünyaya hükmettikten sonra ölümüde yenmek ister ve ölümsüzlüğü arar. Ve büyücü bir kadının bu konu hakkında bilgisi olduğunu öğrenir, ama bu büyücü kadın öyle bildiğimiz 140’lı yaşlarında değil gayet alımlı ve güzel bir hanımefendidir. Handa bu kadına aşık olur ancak Hanın sağ kolu olan general ve bu kadın bir aşk yaşarlar. Handa bu olayı öğrenince generali idam eder, büyücü kadında; Hanı ve ordusunu lanetler ve taşa dönüştürür. Yıllar sonra mezarın bulunmasıylada olaylar gelişir.

4 yorum:

happy owl ironic dedi ki...

izlediğim filmlerden birisi kendisi, ve sana katılıyorum film pek olmamış. yani boş vaktiniz varsa ve elinizde izleyecek daha iyi birşeyler yoksa oturulup izlenebilir. bu arada aramızdaki v for vendetta ve esaretin bedeli filmlerini izlememiş arkadaşları da taşlamak istiyorum önce onları izlesinler vakitleri varsa sonra bu filmi izlesinler (;> lafım sana diil deserthawk eline sağlık emeğe saygı .

deserthawk dedi ki...

farkettim happy_owl lafın birilerinin kafasını kırdı sanırsam ama arkadaşların yüzü yok ki konuşamıyolar gibi geldi kim ki acaba onlar?

happy owl ironic dedi ki...

hehe 1 taşla 2 kuş hehe

Silentmoon dedi ki...

Taşı yeni farkettim cevap hakkımı kullanıyorum.... :D Siz böyle dedikçe nasılsa ben filmden biraz daha soğuyacam ve hiçbir zaman izlemeyecem :D o yüzden istediğin kadar taş atabilirsin sevgili Happy Owl arkadaşım :D