17 Nisan 2009 Cuma

Gentle Giant - Free Hand


Bu grup 70-80li yıllar arasında aktifmiş, progressive rock yapmışlar. Sanırım bu 2 cümlenin ilginizi çektiğini hisseder gibiyim. Bu albüm kapağı ve aşağıda izleyeceğiniz klip 1975 yılına ait. Benden bu kadar, daha detaylı bir bilgi istiyorsanız buyrun araştırın.

Yıllardır nedenini bilmediğim bir inatla dinlemediğim bu grubu sonunda indirip dinledim. Parça değişik geldi, hoşuma da gitti ama ara ara çalınan org beni feci gerdi. Bakalım siz nasıl bulacaksınız. Parça biraz uzun, bayabilir dikkat, nette işinizi görürken bir yandan da müziğini dinleyebilirsiniz :)

3 yorum:

deserthawk dedi ki...

bence müzik gayet güzel olmuş hoş bir havası var, org kısmına katılmıyorum bayıyo gibi ama o olmasa progressive havayı katması biraz zor gibi olurmuş bence gayet güzel bir parça.

Fücur dedi ki...

Gentle giant özellikle ikonlaşmış enteresan sakallı kel illustrasyon karakteri ile ilgi çeken 70li yılların progresif rock gruplarındandır. Özellikle bahsettiğim karakterin suratının yer aldığı ilk albümleri müzikal anlamda önem taşır. Bunun yanında grubun birçok albümü arasında en çok dikkati çekenlerden biri de Free Hand'dir. Bu güzel albümü paylaştığın için teşekkürler. Bu arada bir arkadaşım Gentle Giant hakkında şunu demişti bahsetmeden geçemeyeceğim " Abi adamlar aslında marangoz kasap manav falanlarmış öyle biraraya gelip çalıp tekrar işlerine dönüyorlarmış" :) ne kadar doğru bilmiyorum... iyi günler

Adsız dedi ki...

90 ortaları metalden bunaldığımda prog'a dalmış, babaları birbir dinledikten sonra GG'ın bir best ofunu almıştım. İlk dinleyişler fiyaskoydu. Derken nette bir yazi gordum, işin gidişatı değişti:) "GG şarap gibi müzik yapar, yıılandıkça güzelleşir!" Hemen tekrar cd'yi taktım. O garip notalar buyulu bir biçimde yerlerine oturmuştu.

O kompilasyonda free hand'dan parca yoktu. FH biraz daha bunalımdı sanki. O sakallı kel de gruptaki elemanlardan birine benziyordu galiba.

Neyse bir ara tekrar bir "back to the prog" yapayım...

Blood RED