9 Eylül 2009 Çarşamba

Merlin


Öncelikle burada ki ilk yazım.. Tanımayanlar olabilir Özay'ın kardeşiyim :) 20 yaşındayım. Üniversiteye bu sene başlıyorum, Cumhuriyet - Makine Müh. Neyse konunun benle alakası yok fazla bulandırmayim :)

Burada tanıtacağım şey bazılarınız bildiği, bazılarınızın yeni bilgi sahibi olacağı Merlin serisi.. Avrupa'da BBC'de yayınlanan Merlin, ülkemizde cnbc-e'de gösterimde ve ilk sezonu çekildi, yayınlandı.. 2. sezonunun ne zaman gösterime gireceği hakkında kesin bir bilgi olmasada çekimlerine başlandığını yönünde bilgiler mevcut..

Dizi hakkında cnbc-e'de bulunan tanıtım :

İngiliz yapımı Merlin'de sihrin ve doğaüstü yaratıkların diyarı Camelot'ta bir efsanenin doğuşuna tanık olacağız. Kral Uther tarafından yönetilen Birleşik Krallık’ta büyücülerin sihir yapmalarının yasaklandığı bir dönemde, doğaüstü yeteneklere sahip Merlin adında genç bir adamın yolu ileride tahta geçecek Prens Arthur’la kesişir. İki genç adamın rekabetle başlayan tanışıklıkları kısa sürede dostluğa dönüşecek ve ülkelerinin kaderinde büyük rol oynayacaktır. Tarihin en büyük büyücü efsanesi Merlin'in gençlik yılları, fantastik dizi tutkunlarını ekran başına toplayacak.
Merlin, Katie McGrath, Bradliy James Colin Morgan ve Angel Coulby gibi yıldızı parlayan genç oyunculardan oluşan bir kadroya sahip. Merlin’de baş karakterlere eşlik eden iki önemli figürse tecrübeli ve yetkin oyuncular tarafından canlandırılıyor. Buffy the Vampire Slayer'da Avcı gözetmeni Giles rolüyle tanıdığımız Anthony Head Kral Uther'i canlandırırken, Merlin'e yol gösteren Büyük Ejderha'yı Oscar adayı aktör John Hurt seslendiriyor.


Kendi ekliyeceğim görüşler ise ; Benim zaten fantastik serilere karşı bir zaafım olduğundan diziye bodozlama atladım :) Pişmanda olmadım, sürükleyici bir seri olan Merlin bize Ortaçağ tadını fazlasıyla tattırıyor.. Büyücülüğün yasak olduğu bir dönemde geçen bu seride bazen hadi Merlin göster artık şu gücünü, saklama diye kafamızda kelimeler geçsede, herşeyin gidişatının yerinde ve gayet güzel bir şekilde akışkan olduğunu kabul etmemek elde değil.. Bütün dengeler gayet yerinde ve hoş..

İzlenmeli, izlemeli, izletmeli diyorum ve çekiliyorum :)

İyi seyirler şimdiden..


Trailer :

http://www.youtube.com/watch?v=iPxq3myiQF0

3 yorum:

happy owl ironic dedi ki...

öncelikle süper yazı olmuş ellerine sağlık demek istiyorum. Sonralıkla ise, merlin nin ilk reklamı nı gördüğümde merak etmeye başlamıştım bu diziyi ama açıkçası çok ta iyi bir şeyler beklemiyordum. sonra senin izlediğini duydum ve hadi bakalım dedim kendi kendime en azından bizden birisi izlesin ve sonra bir değerlendirelim. farmerfam arkadaşımız ne demek istediğimi iyi anlayacaktır ki çok saçma diziler izledik son dönemlerde (;> neyse gelelim merlin e, gençlik döneminde kahramanları efsaneleri ele alma hikayeleri çok tutuyor orası kesin. videoyu izledim görsel öğeler yeterli gibi geldi. diziyi fırsat bulunca izleyeceğim. ayrıca eklemeden edemeyeceğim ki; merlin kelimesinin okunuşunda bir sihir gizlidir, o sihirdir ki bu ismi bunca zamandır dilden dile dolaştıran, o sihirdir ki bu ismin unutulmasını engelleyen. . . (;> hepinize iyi seyirler . . .

Silentmoon dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş, devamını bekliyoruz :)

Farmerfam dedi ki...

Öncelikle çok merak ettiğim yeni dizi hakkında bizi özellikle beni aydınlattığın çok teşekkür ederim.

görüyorum ki farkında değilsin bu konuda seni bilgilendirmekte bana düşsün. Serinin 2. sezonu 19.09.2009 tarihinde yani 8 gün sonra yayınına başlayacak. 2. sezon 1. bölümün ise duyurulan adı "The Curse of Cornelius Sigan".

Hepinize bol keyifli günler dilerim.