10 Ağustos 2010 Salı

30 yaşına gelmeden okunması gereken 30 kitap


Bu kitap muhabbetinden sonra ntvmsnbc sayfasında geçen gün gördüğüm liste geldi aklıma o listeyi aynen sizinle paylaşmak istedim. İşte 30 olmadan okumamız gereken 30 kitap ;

George Orwell - bin dokuz yüz seksen dört
Anthony Burgess - Otomatik Portakal (filmini izledim)
J.R.R Tolkien - Yüzüklerin efendisi (okudum)
Harper Lee - Bülbülü öldürmek
Ernest Hemingway - Çanlar kimin için çalıyor (bi ara deserthawktan alıp okuyacağım)
Lev Tolstoy - Savaş ve barış
Thomas Paine - İnsan hakları
Jean Jacques Rousseau - Toplum sözleşmesi
Gabriel Garcia Marquez - Yüzyıllık yalnızlık
Charles Darwin - Türlerin kökeni
Hermann Hesse - Siddhartha
Thomas Merton - The wisdom of the desert
Malcolm Gladwell - Kıvılcım anı
Kenneth Graham - Söğüt ağaçlarındaki rüzgar
Sun-Tzu - Savaş Sanatı
Charles Dickens - David Copperfield
T.S. Eliot - Four quartets
Joseph Heller - Madde 22
F.Scott Fitzgerald - Muhteşem Gatsby
J.D.Salinger - Çavdar tarlasında çocuklar
Dostoyevski - Suç ve ceza (şu an hala okuyorum ama pek hızlı diilim)
Niccolo Machiavelli - Prens
Henry David Thoreau - Doğal yaşam ve başkaldırı
Platon - Devlet
Vladimir Nabokov - Lolita (bunun da filmini izledim sayılırmı bilmem (;>)
David Allen - İş bitirici
Dale Carneige - Dost kazanma ve insanları etkileme sanatı
William Golding - Sineklerin tanrısı
John Steinbeck - Gazap üzümleri
Mihail Bulgakov - Usta ile margarita


http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/30-yasina-gelmeden-okunmasi-gereken-30-kitap.html?position=0

Şöyle bir bakınca bu programın çoook gerisindeyim ben peki sizde durum nasıl?!?

8 yorum:

Silentmoon dedi ki...

Listedeki kitaplardan
Yüzüklerin Efendisini
Charles Dickens - David Copperfield
okudum.
Gerçi Charles Dickens'ı sanırsam ortaokulda zorla okumuştum diye hatırlıyorum İngilizce dersi yüzünden o yüzden emin değilim.

Sun-Tzu ya başladım arada sırada okuyorum.

1984 adlı kitap hafta sonu elime geçti ama okuyacağıma emin olmadığım için almadım.

Savaş ve Barış'a başlamıştım seneler önce ama okunmuyordu o yüzden bırakmıştım.

Gerisi konusunda bir fikrim yok açıkçası :)

figment dedi ki...

30 u geçtim, o yüzden 40'ına gelmeden okunması gereken 10 ilave kitapla ilgili bir liste alabilir miyim? :))) 40 'ına kadar hepsini okumaya çalışırım belki )))

figment dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
deserthawk dedi ki...

benim durumda pek iç açıcı değil bu kadar kitap 30 olmadan okunmaz yaw :) çanlar kimin için çalıyor'u şu an tatilde olan desertrose okuyo bitirince ondan isteyebilirsin. 1984'ün filmini izledim, güzel filmdi. otomatik portokal'ın bende filmini izledim.
gazap üzümlerinin tiyatro oyununa gitmiştim ama çok önce hiç bir şey hatırlamıyourm. bu savaş ve barış suç ve ceza çok uzun kitaplar öle kısa zamanda zor biter ama okunası kitaplar gibi de gelmiyor değil hani. diğer kitapları hiç duymadım sanki

Fücur dedi ki...

ben bunların hiçbirini okumam zaten arkadaş... çok sıkıcı bayıcı ve kalın olsun diye yazılmış edebi eserler. Ben bilimsel kitapları seviyorum onları okurum. Bilim adamlarının biyografilerini okurum. Çok ta kitap okuyan biri değilim ama yani şu listeden seçilecek iki üçü dışında tümü benim için fantazi dünyası :)

Bloodlust dedi ki...

Eline sağlık üstad diyorum. Mesajını ilk okuduğunda listeyi senin yaptığını sandım ama sonradan farkına vardım ki ntvmsnbc ninmiş. Bende bu kitaplardan dokuzunu okumuş bulunmaktayım. 3 tanesi de kütüphanemde mevcut. Yakın zamanda okumayı düşünüyorum. Şimdi gelelim liste ilgili eleştirilerime.

1. Listeyi yapan arkadaş pek kitap okumuyor heralde. Veya bazı kitapların isimlerini orjinalinden aynen çevirmiş. Kitap isimlerinin orjinalinden aynen çevrilmesini bende savunuyorum ama bu ülkemizde kafa karıştırıcı olabilir. Yani Kitapçıya gidip J.D Salingerin Çavdar Tarlasında Çocukları istiyorum derseniz tezgahtar mal mal yüzünüze bakacaktır. O kitabın Türkçeye çevrilmiş adı "Gönülçelen" dir. :) evet biliyorum çok alakasız ama öyle. Bir diğeri ise Niccolo Machiavelli'nin Prensini ülkemizde Hükümdar adı ile aramalısınız.

2.Liste karışık. Bilmiyorum belki özellikle böyle hazırlanmış ama bana saçma geldi. Romanlar tamam ama bazı kitaplar tamamiyle özel ilgi veya uzmanlık gerektiriyor. Yani sosyoloji ve felsefeye özel bir ilginiz yoksa listedeki bazı kitaplar çok anlamsız gelecektir. Mesela İnsan Hakları, Toplum Sözleşmesi, Prens veya Platonun Devleti. Bu arada Devlet üniversitede ödev konumuzdu. Bu yüzden hiç hazetmem kendisinden:)

3. Gözüm bazı yazarları aradı ama göremeyince üzüldüm. Mesela Kesinlikle bir Jack London kitabı olmalıydı. Vahşetin Çağrısı, Martin Eden veya benim favorim Yanan Gün(Burning Daylight) Veya Henri Charriere'in Kelebek nerede? E.A.Poe ve Bukowski de atlanmış kanaatindeyim.

4. Bazı yazarların da farklı kitapları listede olmalıydı. George Orwell’in 1984’ü yerine Hayvan Çiftliği daha tatlı olurdu. Çanlar Kimin İçin Çalıyor çok iyi bir kitaptır ama Hemingway’in bir sürü ödül kazandığı romanı İhtiyar Adam ve Deniz daha şık dururdu listede. Yani bence.

Bloodlust dedi ki...

Ehem linkteki kitaplara tek tek baktığımda yeni baskılarda isimlerin artık aynen çevirildiğini gördüm. O yüzden bir nolu eleştirim artık geçersizdir.

desertrose dedi ki...

hmm çoğunu ilk defa duydum :) Suç ve Ceza, Gazap Üzümleri var da yıllardır okuyacam diye söylenip duruyorum ama kalın gerçekten yolda okumalık değil otobüsle gidip gelirken zor oluyo.

Çanlar Kimin İçin Çalıyor'da işte çok sürükleyici insan zor bırakıyo :) son 125 sayfam kalmıştı, tatilde yanıma götürdüm ama okuyamadan -sadece yolda okudum 50 sayfa- geri getirdim. Emme şimdi hızla okuyacağım bekleyenler çoğalıp da beni germesin :)