2 Temmuz 2007 Pazartesi

Bülent Ortaçgil - Eski Defterler

Bu albümü sizinle paylaşmazdım aslında ama duruma ithafen yazmak istiyorum. Deniz kokusu'nu dinliyorum dışarıdan her ne kadar fıskıye sesi gelsede ben attığım dört tek rakının etkisiyle onu deniz yerine koyuyorum artık. Hele birde Ortaçgilin muhteşem yorumuyla zaten ya Bodrumda ya Ayvalıktayım şüphesiz gözümü kapadığımda. Eski Defterler adındanda anlaşılacağı gibi Ortaçgil'in gerek Fikret Kızılok zamanından olsun gerek solo kariyerinden olsun "eski" çalışmalarının yer aldığı bir "best of" mahiyetinde. Fakat muhteşemliği best of olmasından değil tüm şarkıların yeniden düzenlenip yorumlanmasından kaynaklanıyor. Bilirsiniz eğer dinlediyseniz sanatçının 70li yıllardaki kayıtları o kadarda muhteşem değildir. Fakat Eski Defterler'in yeniden düzenlemesi bu eskide kalmış leziz şarkıları günümüze harika bir ekiple tekrar kazandırıyor.

Albümde Erkan Oğur perdesiz ve bilimum tüm gitarları çalıyor, Gürol Ağırbaş bas ve Baki Duyarlar ise klavyeli çalgıları çalıyor. Ayrıca caz davulun türkiyedeki en iyi ismi diyebileceğimiz Cem Aksel de albümde yer alıyor. Bu denli virtüoz müzisyenlerden bu albümdeki birçok şarkıyı canlı dinlemiş bi adam olarak bu albümü sizlere şiddetle tavsiye ediyorum.

Açıkçası aşık iseniz yaranızı deşen değilseniz eski aşklarınızı anımsatıcı nitelikteki bu albüm sadece bizleri değil annelerimizi babalarımızı dahi hedef almakta. Ortaçgil kariyeri boyunca melankoli ve duygusallığın dibinde yaşadığı için bizleride yazdığı sözlerle ve Erkan Oğur'un bu sözleri tamamlayan tınılarıyla bizleri etkilemeye devam ediyor bu albümle. 1999 yapımı olan albümle 2001 yılında tanıştım ve gerçek bir haras albüm niteliğinde oldu dinlediğim onca şarkı arasında. Ayrıca bu albümden bir sene önce "Light" isimli muhteşem bir albüm daha var. Hele bunu bi sindirin onu da paylaşırım elbet ama kaç tek atmam gerek onu bilemem onu paylaşmak için :)

Buyrun burdan yakın ;
http://rapidshare.com/files/3739227/Bulent_Ortacgil-_1999__Eski_Defterler..williee..rar
Dosya Şifresi : www.turkboard.us

Hiç yorum yok: