6 Ağustos 2008 Çarşamba

Huzur veren Şarkılar no : 3

Kenny Burrell - Soul Lament
Bu şarkı ile tanışalı bir kaç sene oldu. Caz müziğine yeni alışan insanların trompet veya saksafon dinleyerek başladıklarını biliyorum fakat gerçekten gitaristleri merak ettiğim bir dönemde zenci olmayan kaliteli caz gitaristi arayışındaydım. Kenny dede önüme bu arayışın sonunda çıktı. Tabiki Wes Montgomery veya Les Paul gibi muhteşem isimleri yıllarca dinledim. Fakat beni o dönemde muhteşem gitar tonu ve stili ile büyüleyen iki isim oldu. Bunlardan biri Kenny Burrell diğeri ise nispeten ondan daha genç olan (77 yaşında Burrell ) Philip Catherine idi.

Herneyse gelelim şarkımıza. Kenny Burell'in 1963 tarihli Midnight Blue isimli muhteşem mi muhteşem akıcı mı akıcı caz mı caz albümünün en nadide parçasıdır Soul Lament. Ve kesinlikle ritmi en düşük olan parçasıdır. (Bir de fevkalede Gee Baby Aint I Good to you var) Tüm albüm böyle değil aksine daha enerjik. Fakat bu şarkının gerek isminden gerekse çalınış stilinden içimde değişik bir duygu uyanıyor. isim çok başarılı kanımca ve melodi feci bir güzellikle bu ismin üzerine oturuyor. MP3 kaydından dolayı yüksek oktavlarda çatlamalar mevcut sanırım. En kısa zamanda süleyman abiden CDsini alacağım :) çünkü plağını bulamadım. İyi dinlemeler.

http://rapidshare.com/files/135250330/03_Soul_Lament.mp3.html

Hiç yorum yok: