19 Ocak 2010 Salı

Avatar 2010


Öncelikle filme gittim. 3D sinemada izlenir bir film bence. Yalnız öyle çok süper bir film olduğunu düşünmüyorum. Ama hakkını yemiyelim güzel film tekrar söylüyorum sinemada izlenir. animasyonlar için bayağı emek vede maddiyat harcanmış. birebir insan hareketleri ve mimikleri animasyon karakterlere oturtulmuş. Böylelikle oyuncuların oynamaları gerekmiş. Animasyoncuları mimikleri anime etmekten kurtarmışlar anlaşılan. Tabi bu beraberinde animasyoncuların alacakları parayı azaltmıştır. O parayı aktörler almıştır (;>
Filmin konusu hakkında ipuçları vericem ancak öncelikle film hakkında kendi görüşümü iletmek istiyorum. Hani şu küçüklüğümüzdeki şirinler çizgi filmini hatırlarsınız hepiniz. işte bence aradan yıllar geçmiş ve o şirinler büyümüşler dana kadar olmuşlar. (;> hala ormanda takılıyorlar kendi başlarına. şimdi internette dolanan Avatar ve Pocahontas senaryolarındaki benzerlikleri gösteren bir yazı var malesef ingilizce o yüzden olduğu gibi buraya koyacağım. ve filmi gören arkadaşların bu yazı hakkında da yorum yapmalarını rica edeceğim. Sevgiler saygılar;

2 yorum:

deserthawk dedi ki...

benim gözümde avatar'ın birazcık fazla abartıldığını düşünüyorum. tabi ki görsel efektleri ve arkasında ki bütçenin inanılmaz boyutlarda olması reklamıda beraberinde getiriyor o bahsettiğin sanırım animasyon tekniğinde yeni bir boyut olduğu için ön plana çıkıyor ve daha gerçekçi ifadeler elde etmiş oluyorlar. filmin içeriği içinde yazı zaten kendini belli etmiş diyorum. iyi kötü savaşı.

Farmerfam dedi ki...

Avatar zaten ilk gittiğim gün sölediğim gibi "aa pocahontas" temalı bir bilimkurgu fantastik yapım.

Ancak bir çok film yerli kız & dominant ülke erkeğini barıdıran konuya sahip dolayısı ile bence esas olan ve bakılması gereken kısmı konusu olmamalı. Avatar gerçek izlenimi yaratan sinemanın ulaştığı en son nokta.en ileri motion capture tekniği ile yaratılmış bir şaheser olmakla kalmamış aynı zamanda mükemmellik seviyesinde bir dijitalliğe sahip olmuş.
Cameron Avatar'da neredeyse bir çok fantazi tabanlı filmden bu yana kurulmuş en özgün fantastik evrenlerden biri ile baş başa bırakıyor bizi. Kendimizi elfleri andıran bir ırk olan Na’viler'in yanı başında buluveriyoruz.Filmin konusunun barındırdığı bir çok öğe ABD nin yerlilerinden tutun diger kendinden düşük ülkelere yaptığı uygulamalara bir gönderme olduğunu ve bunu Cameron'un ABD nin göbeğünden, Hollywood'dan, yaptğını da düşünmemiz gereklidir kanımca.
Bana sorarsanız vay efendim pocahontas, vay efendim konuya bak 3-4 sene de bunu mu yapmıs dememek lazım.
Bu muhteşem yaratılmış dünya, Pandora'ya mutlaka bir yolculuk yapmak lazım.