27 Eylül 2011 Salı

Düğün davetiyesi gönderme sanatı


Selam olsun,sevgili dostlar takipçiler ve diğerleri. Bu postumda Nikah davetiyesi nasıl gönderilmelidirden bahsetmek isterdim, ancak bu konuda pek bir fikrim yok. Sadece nasıl gönderilmemelidirden bahsedeceğim.

İki arkadaşımın evlenecekleri haberini az önce aldım. Adıma faceten gönderilmiş bir nikah davetiyesi pdf' inden. Şimdi bu sevgili arkadaşlarıma küçük altın resmi olan bir pdf hazırlayıp göndermek isterdim ama ne yazıkki buna uğraşmayacağım. Neyse olabilir adres yoktur postaya vermeye vakit yoktur. Paraları yoktur davetiye bastırmamışlardır. Düğüne gidilir eski dostlar, şimdiki dostlar bir arada görülür tadından yenmez derken tarihe gözüm ilişti. 12 gün sonrası.

Benim gibi şehir dışında bulunan birisine 12 gün sonra düğün var bizim gelsene demek;
Abi ayıp olmasın die çağırıyormuş gibi yapıyoruz sakın gelme demekle aynı anlamı taşıyor. Hatta nasıl olsa gelmiyceksin ya yalandan pdf davetiyeside gönderelim yarın öbürgün bıdı bıdı etme demekle aynı kapıya çıkıyor.

Önümüzdeki dönemde evlenecek arkadaşlar'a tavsiyem nikah tarihini 12 gün sonraya almamalarıdır. davetiyeleri erkenden hazırlatıp göndermeleridir. PDF bile olsa erken gönderin. Tanıdık matbaa var fücur un sırf bu iş için bir kataloğu mevcut bildiğim kadarıyla.
Sonuç olarak nikah davetiyesi göndermekte bir sanattır bence. Kıztarafından kimlere gönderilecek, erkek tarafından kimlere gönderilecek.(Ne kadar çok bastırırsanız bastırın her zaman eksik davetiyeniz vardır)(yada salon küçüktür herkezi çağıramazsınız.) O yüzden ince bir planlama gerektirir bu davetiye olayı.

Bu konuda yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum, görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Sevgiler saygılar...

3 yorum:

deserthawk dedi ki...

Bu konuda serzeniş için tebrik ederim sevgili happyowl'u, facebooktan davetiye olmaz(NET)... Davetiye gönderme şekli şehir dışındakiler için ya posta yolu ya da o tarafa giden bir arkadaşa şunu da şuna ver şeklinde olabilir. Diğer türlüsü elden verilir zaten. Adab-ı muaşeret kuralları gereği bu böyledir. :)

Fücur dedi ki...

ilk veya ikinci yorumun benden geleceğini zaten herkes tahmin etmiştir. Şimdi sevgili baykuş kral ;

Öncelikle sen damatla niye polemiine giriyosun :) adam evleniyor olm, hareketini beğenmesen bile mutluluklar de geç git bence. Bunun dışında tüm yazdıklarında yerden göğe haklısın.

Özellikle feysbuk insanları düğüne davet etmek için saçma bir ortamdır kanımca. Zaten telefonu ve adresi olmayan tanıdıklarını niye düğününe çağırasın ? Onlar zaten anneannenden babannenden ve diğer yaşlı insanlardan öğrenip mutlaka gelip senin hatırlamadığın 80li yılları anlatırlar.

Son olarak davetiye ile ilgili yorum ;
Düğün davetiyesi artık kataloglardan seçilen önceden incikli boncuklu hazırlanmış kadınların beğenmesi için yapılmış bir aldatmaca haline dönüştü. Hadi buna dönüşse yine iyi, senin dediğin gibi PDF'e bile dönüşüp tüm özelliğini kaybetti. Oysa anlamı şudur; Seni önemsediğimden ve hayat boyu arkadaş veya akraba kalacağımızdan dolayı hayatımda bir kez olmasını planladığım bu aktivitede yanımda olmalısın. (Bak "olmanı istiyorum" değil "olmalısın". burası önemli). Dolayısıyla sizlerinde dediği gibi yeterince bastırılır, insanların kapılarına gidilir ve iletilir. Ulaşılamayanların adresleri telefon edilerek öğrenilir ve postaya verilir. Bu budur !

Not : Ben kataloğu verip önüne öyle kadının istediği davetiyeyi seçmem arkadaş !! Ben basarım o razı olur... o kadar !

happy owl ironic dedi ki...

damatla polemiğe girmek benimde niyetim değildi ancak gelip milleti bir arada görmek isterdim. davetiyeyi face te görünce bi sinirlendim serzenesim geldi.