12 Haziran 2007 Salı

Azerbaycan Guncesi 1



Cumartesi sabahi vardim azerbaycana, cumartesi vede pazar gunleri bakuyu gezdim. Tam bir kultur mozaigi. Hani istanbul`da kultur catismasi var deriz, ama bakuyu gordukten sonra durup bir daha dusunuyor insan. Baku merkezinin neredeyse yarisi yabanci. Turkler ingilizler iskoclar. Arada azeriler de var tabi (;> Gidip bir iskoc barinda biranizi yudumlarken moto gp yarislarini izliyorsunuz sonra cikip hemen bir sokak arkasindaki manticiya girip manti yiyorsunuz. Ayrica bahsetmeden edemiyecegim burada jazz festivali varmis. ancak gidebilicekmiyim bilmiyorum. Elime festival programi gececek olursa sizlere buradan duyurucam.

Biraz yemeklerinden bahsetmek istiyorum. Cumartesi gunu yol yorgunlugu vardi uzerimde. Azeri yemeklerini denemek istemedim. Midem zaten yorgundu. 10.000 m yukseklikte 938km hizla giderken bile birseyler yemistim. Sanirim biraz sinirlenmisti bana (;> Neyse bende gittim bir pizzacida turkish pizza yedim. Gece alkol olarak gene midemin gonlunu almak adina efes ictim. Ama nedense turkiyedeki efes daha guzel gibi sanki ayni tadi alamadim ben. Ertesi gunde yine midemle barismamiz serefine gidip manti falan yedim turk mutfagina uzak kalmasin die. Dun bu turk yemekleri rejimimi bozdum ve biraktim kendimi azeri yemeklerine. Her gordugum beyaz eti tavuk sanan ben bi guzel hindi eti yedim. Tadi tavuktan farkli ordan anlasiliyor. Aslinda kotu diildi ama insan kendini tavuga hazirlayinca kotu oluyormus. Bu gunde neydigi belirsiz yemeklere daldim. Goze en tanidik geleni pilavdi.

Pilavin icinde havuc vede bizlerin asure yada kompostolarda gormeye alisik oldugu kucuk uzum taneleri vardi. Neyse yanina salata aliim dedim. Soganli etli bisi vardi daldirdim kasigi ondan aldim. Masaya oturdum hemen doktum tuzu. Ancak problem suydu ki; Benim eksi vede tuzlu olmasini bekledigim salata aslinda tatliydi vede uzumluydu. icinde hem et hem uzum hemde sogan vardi. Midem duruma pek anlam veremedi ve onun saskinligindan faydalanip hepsini yedim. Uzerine portakalli kek gorunumunde bir de tatli yedim ki allah tarafindan onun tadi portakalli kek gibiydi, ve midemle isleri tatliya bagladik.

Ancak butun endisem sindirim sistemimin geri kalani bu yediklerim hakkinda ne dusunucek acaba neyse bunuda aksama gorecegim. Saglicakla kalin. Gezgin - Happy Owl Ironic - Azerbaycan

1 yorum:

floodwillbeking dedi ki...

abi süpersin, sanki memleket bittide aezeri ellerine gittin ya alacağın olsun. hadi tamam gidiyosun insan beni de çantasına koyar ;>. neyse neseli baykus umarınm daha mutlu olusunnn...