6 Haziran 2007 Çarşamba

Azerbaycan Yolunda

Sevgili dostlar, bir çoğunuzun bildiği gibi, çalışmak üzere azerbaycana gitmek üzereyim. muhtemelen hafta sonu azerbaycanda olucağım. ancak bu son günlerde kafama takılan birşey var. Azeri türkçesi vede bizim konuştuğumuz türkçe benzer olmasına karşın büyük farklar içeriyor. Çoğunuza azeri türkçesi komik geliyor olabilir, ama eminim ki ben orada Türkiye türkçesi konuştuğumda onlar bana daha çok gülücekler. Şimdi benim derdim anlaşılmamak değil, yalnış anlaşılmak. bu dilde öyle kelimeler var ki bizim günlük hayatta rahatça kullandığımız kelimeler onların dilinde hakaret aşağılama ve hatta küfür anlamları içere biliyor. bunları internetten arıyorum ama maalesef bulamıyorum. bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa bana ulaşabilirlerse çok sevinirim. ve lütfen acele etsinler telafisi olmayan bir gaf işlemek istemiyorum. şirket toplantısında yöneticiye küfrettikten sonra bu tarz şeyleri öğrenmek pek hoş olmayacaktır. sevgiler saygılar.

Hiç yorum yok: