31 Ocak 2009 Cumartesi

Barış abisiz 10. yıl

Çoğumuzun çocukluğunda büyük rol oynamış, dünyayı gezerek bize kültürleri tanıtmış, bize insanları onların yaşayışlarını sevdirmiş, renkli kişiliği değişik kıyafet ve aksesuarlarıyla zamanın ötesine tarzını kanıtlamış, ve kendi tabiriyle 7den 77ye herkesin sevgisini kazanmış bir müzik adamıdır o. Bu kadar uzun bir cümle bile yetmiyor benim gözümde onu anlatmaya. Çünkü o bana arabanın arkasında oturmayı, ıspanak yemeyi ve en önemlisi de harika anadolunun harika müziğini öğretti. Müzisyenliğin en samimi halini bize yıllarca aşılamayı başarmış ve tutucu halkımızın kalbinde uzun saçlı bıyıklı yüzüklü bir adam olarak sevgi kazanmıştır.

Peki Barış abisiz nasıl geçti on yıl ? Bence kötü geçti. Adına çok şey yapıldı, bütün şarkıları tekrardan söylendi... ama onun gibi olmadı hiçbirşey ! Eskisi gibi olmadı olamaz da. Türkiye bir Barış Manço gördü geçirdi tarihinde, her haliyle özgün her haliyle devrimsel ! ve bir daha bir Barış Manço gelmeyecek, tıpkı bir başka Zeki Müren, bir başka Cem Karaca, bir başka Ahmet Ertegün ve bir başka Aziz Nesin gelmeyeceği gibi... Onu kaybettiğimizin 10. yılında büyük sevgi ve saygıyla anıyor mekanı cennet olsun diyorum.

2 yorum:

happy owl ironic dedi ki...

barış mançonun bağzı şarkılarında pinkfloyd tınıları yakalıyorum. o zamanlarda albüm yapıcaksın içinde pinkfloyd tınıları olacak ve türkiyede bunu yayınlayacaksın, cesaret ister. uzun saçıyla ve aksesuarlarıyla fücurunda dediği gibi tarzından taviz vermemiş bir müzik adamıdır. Bağzı şarkılarının ney ile çalınmasını dinledim, o melodiler öyle etkili ki taş kalpliyim diyen adamın bile gözüne bir iki damla yaş konduru verirler. bizler için büyük bir kayıp olarak görmüyorum ben barış mançonun gidişisi, tam tersine yaşadığımız zaman dolayısıyla barışmançonun yaşadığı dönemi görebildiğimiz için büyük bir kazanç olarak görüyorum. Fücur a bu yazı için teşekkür ediyorum. Mekanın cennet olsun Barış Abi . . .

figment dedi ki...

Huzur içinde yatsın. Allah rahmet eylesin..