27 Aralık 2007 Perşembe

Pink Floyd - Dark Side of The Moon (1973)

Dark Side of The Moon; Pink Floyd’un klasikleşmiş eserlerindendir. 1973 yılında piyasaya sürülmüş. Parçaları;
  1. Speak To Me - Breathe
  2. On The Run
  3. Time
  4. The Great Gig In The Sky
  5. Money
  6. Us and Them
  7. Any Colour You Like
  8. Brain Damage
  9. Eclipse

Albümün ilk parçasından son parçasına kadar tamamı tek bir parça şeklinde düşünülerek yazılmıştır.

Albüm tamamen grubun insani deneyimlerinin patlamasıyla, gözlemleriyle meydana çıkmıştır. Time, zamanın ne kadar çabuk geçip ölüme yaklaşıldığını. Money, hayatın meteryalist olduğundan Us And Them, ise ırkçılığı anlatır. Sorunların altını çizen toplumlara ayna vazifesi gören bir albüm olduğundan da klasiklikten belkide çok daha öte bir albümdür.

Keşke o zamanlarda yaşasaydıkta işte Pink Floyd’un yeni albümü dark side of the moon çıktı dinledinizmi deme şansını yaklasaydık keşke diyenler için şunu söylemek istiyorum. Eğer ki o zamanda yaşasaydık o albüm Türkiye’ye 1980 yılında gelirdi ve de biz anca o zaman dinlerdik. Şu internet teknolojisi olmasada gene öle olurdu, diyerek yazıyı noktalıyorum.

PS: Ellerin dert görmesin Pink Floyd. (plus Waters amca)

Rapidshare

6 yorum:

Silentmoon dedi ki...

Herhalde durmadan hayatımın sonuna kadar dinleyebileceğim bir album... Aslında baştan sona ilk defa pulse konserinde dinleme fırsatını buldum, konseri izlerken vaktin nasıl geçtiğini anlamamıştım... Müthiş bir albüm olması nedeni ile tavsiye etmek isterdim ancak zaten bu gruptakilerin çoğunda olduğu için dinleyenler bilir diyorum :D

Not: Dün akşam bir yazıda ben ekleyecektim eve gidince eklerim dedim ama ne olduğunu unuttum ühühühüh...

happy owl ironic dedi ki...

şimdi bu nispeti yapmak istemezdim ama madem yeri gelmiş he he he ben deserthawk ve fücür arkadaşlarım bu albümün türkiyedeki konserini canlı dinlediik hehe hemide roger amcam turkiyeye geldiğinde. çoook mutluyum çookve gene nispet olucak ama roger amca bizlere dier pinkfloyd şarkılarını da çaldı hehehe

Fücur dedi ki...

There is no dark side of the moon really, the matter of fact it's all dark... sözleri ile sessizleşerek biten efsanevi Pink Floyd albümü. Nitekim baştan sona 20 haziran 2006 tarihinde Roger Waters dan dinlemişliğimiz var yukarıda belirtildiği gibi.

Albümle ilgili olarak onlarca değişik ilgi çekici şey anlatabileceğimi zaten bazılarınız biliyor ama ben yinede birini paylaşmak istiyorum ısrarla. Albümün ses mühendisliğini başarılı bir şekilde yürüten Abbey Road stüdyosu çalışanı bir genç albüm kaydında 35 dolar gibi bir maaşla stüdyoda çalışmaktadır. Eline aldığı makas ve selobant ile ses kayıt bantlarını milimetrik kesip yapıştırarak Money şarkısının başında duyduğumuz para şıngırtılarından ve kasa sesinden oluşan ritmi elde etmiştir. Uzun uğraşlar sonunda dinlediğimiz halini alan bu albümde buna benzer onlarca emeği vardır aynı gencin. Pink Floyd'un önceden Atom Heart Mother albümünde de çalışmayı tercih ettiği bu dahiyane ses mühendisi genç Alan Parsons'tan başkası değildir :)

deserthawk dedi ki...

Bundan önce ne zaman dinledim bilmiyorum... Ancak aklıma geldi ve dinlerken yorum atayım dedim. Özletmiş kendini yaw.

Fücur dedi ki...

Özlenir, özletir, eski günlere götürür geri getirir.... arkadaşlığı, paranın değersizliğini ve en önemlisi ölümü anlatır, mest eder bırakır.

desertrose dedi ki...

aaa :) yahu 13ünde biz konsere gittik de dinleyemedik pink floydu :D
sen de 3 gün önceden hissedip dinlemişsin haha