2 Haziran 2008 Pazartesi

Suspension (2008)


Suspension, yani buradaki anlamıyla çevirecek olursak askıda kalmak oluyor sanırım. film indie science fiction türünde. şimdi bu da ne diebilirsiniz. kısaca anlaya bildiğim kadarıyla sizleride bilgilendiriim. şayet bir yanlış yapacak olursam deniz beni düzeltir herhalde(;> indie terimi, amerikan sinema endüstrisinin, geniş bütçeli yapım şirketlerinin çekmediği, bağımsız(independent) filmlerini kapsıyormuş.science fiction bilim kurgu demek ona zaten aşinayız sanırsam.
öncelikle ben filmi beğendim. özellikle müzikleri süper oturmuş senaryoya yani bana öle geldi en azından. bu arada müzikleri güzel dedim die müziklerini edinip dinlemeye kalkmayın, görüntüyle beraber güzel müzikler. filmi izleyince nie böle dediğimi anlayacaksınız. hikaye bir trafik kazasında kaza geçirenlerden birinin olayı kameraya almasıyla başlıyor. kaza anının insan beyninde yavaşlaması, o an için hızlı düşüne bilme konuları işlenmiş. en azından ordan yola çıkılmış. kazadan sağ kurtulan bir baş oyuncumuz var ki kamerasını tamir ediyor. veee hooop artık kameranın pouse tuşuna her bastığında zaman duruyor sadece kendi zaman içinde ilerleye biliyor.
dramatik bir film bu dramı ii vermişler bence. Bu tarz doğa üstü durumlarda, ben olsam şöle bişi kesin geçerdi aklımdan, dediğimiz şeyler baş kahramanımızın da aklından geçiyor bunu belirtmeleri güzel(;> bunun yanında sıkıcı bir film diil, hayatta olması gerekenler kader kavramı üzerine ince dokunuşlar var ki benim baya hoşuma gitti. yani donuk olması gereken bir oyunculuk performansı var oyuncularda ama filmin hava sı öle olduğu için rahatsız etmiyor hatta özellikle öle oynamışlarsa başarılı bile buluna bilir.

film hakkında detaylı bilgi ve oyuncu kadrosuna ulaşmak için;
http://www.imdb.com/title/tt0989760/

Sonuç olarak ben filmi izledim sevdim beğendim sizede tavsiye ederim, böyle değişik tadta bilimkurgu, indie (;> ama şunu belirt meden edemiycem, kelebek etkisi filminde çok çok daha eylenmiştim, en azından ilk filmde, seyri çok daha akıcı ve sürükleyiciydi. senaryo o kadar içine çekemiyor sizi. o yüzden;

Happyowlironic; 6

FN(Film Notu); 6

1 yorum:

Deniz Thetis dedi ki...

Aslında vizyon filmlerini pek takip etmiyorum ve hatta bu filmin adını da ilk senden duyuyorum. Yine de anlattığına göre içimden bilemediğim bir his filmi seveceğimi söyledi-deneysel sahneler faktörü, ilk elime geçen fırsatı değerlendirip izleyeceğim. İnşallah hayal kırıklığı olmaz. :)