26 Mart 2009 Perşembe

Erkan Oğur - İsmail Hakkı Demircioğlu Konseri

Müzik çok garip bir olgu arkadaşlar. İnsan dinledikçe kendini farklı duygular içerisinde hissediyor. Nitekim müziğin çeşidi coğrafyası ve enstrümanı değiştikçe bu duygularda değişiyor. İşte üstadlar bu gece az önce çıktığım konserde beni çok çok çok etkileyecek duygulara yönelttiler.

Yıllardır düşünürüm, bir genç müzik dinlemeye hangi türden başlamalı diye. Fakat hemen her türü kıyısından köşesindende olsa dinlememe rağmen bunun cevabını bulamadım. Fakat bildiğim tek birşey varki o da, insanın doğduğu coğrafyanın müziği genlerinin içerisindedir. Bunu anlamak için bazı adamları dinlemek yeterlidir. İşte Erkan Oğur kesinlikle o adamlardan birisi.

Herneyse lafı fazla uzatmadan geceyi kısaca özetliyorum. Sakarya inkılap sokakta daha önce gitmediğim "eski yeni" isimli bir barda izledik ustaları. Bar adeta tıklım tıklımdı ve sanatçıların isteği üzerine içeride sigara içilmedi. Pir sultanı, Yunus'u , Aşık veysel'i, Kul Ahmet'i en iyi şekilde yorumlayan ustalar, saat dokuzbuçuktan onikiye kadar yarım saatlik bir arayla bize güzel bir gece geçirttiler. Bana bu gece eşlik eden iki güzel bayana sonsuz teşekkürlerimi sunar ve nice anadolu ezgilerinin muhteşemliğini insanlara aşılayan konserlerde görüşmek üzere diyorum. iyi geceler dilerim.

Hiç yorum yok: