11 Mart 2009 Çarşamba

Revolutionary Road – 2008

Son oscarlık yapımlardan olan Revolutionary Road ile devam etmek istiyorum film yazılarına. Film Leonardo DiCaprio ve Kate Winslet’in şu ünlü Titanik filminden beri beraber oynadıkları ilk film olma özelliğinde. O filmde de oscar kazanmışlardı, bunda da kazandılar bu düz mantıkla yola çıkarsak artık her sene bu ikiliden bir film bekleriz.
Frank ve April Wheeler 20’li yaşladında bir partide tanışmış ikiside enerjik dinamik hayat dolu insanlardır. April oyuncu olmak istemekte, Frank ise bir gemide çalışmaktadır ve ne olmak istediğini bilmemektedir. Evlenmişler ve çucukları olmuştur 30’lu yaşlara girdikten sonra ise yaşamlarının durağanlaşmasından dolayı hayatları bir bunalıma birbirlerini çekememeye başlıyorlar ve film tam bu noktadan başlıyor. Yeni bir hayat kurmaya karar veriyorlar ve bazı kararlar alıyorlar. Bunları uygulamak adına çeşitli girişimlerde bulunuyorlar. Devamından bahsetmek istemiyorum; spoiler olmaması açısından.
Ne kadar güzel bir film olduğu ise tartışılır, ne kadar umut dolu bir film olduğu ise gözden geçirilmesi gerekir. Film bu bahsettiklerim çerçevesinde bana Fight Club gibi güzel ve de değişik bir yapımı hatırlatsada ne gidişi ne konusu sadece bahsetmek istediği olgu açısından çağırışım yapmakta devamını ve sonunu getiremeyen filmlerden öteye geçemeyen Revolutionary Road belki 1 defa izlenebilecek bir film.

1 yorum:

desertrose dedi ki...

Dürüst olcam bu kelimeyi hayatımda ilk defa duydum. Okudum okudum spoiler denen kelimeye geldim takıldım. Tabi cümle içinde anlamı az çok anlaşılıyor ama ben yine de bi bakayım sözlükte ne anlamları varmış dedim.

spoiler: hava deflektörü, uçak fren kanadı, bozucu ... dedim bu ne :) herhalde başka birşey bu.

Neyse hemen google'a yazdım ve çıkan sourtimes - itüsözlük falan, bunlara tıkladım ve birkaç örnek paylaşmak istedim direk kopyala yapıştır yöntemiyle. Cümleler de bozuk anlamaya çalışın siz.

spoiler: bir kitabin, filmin vs. daha once okumamis/seyretmemis olanlar icin rezil edecek kadar anlatildigi yazi da spoiler olarak gecer.

Birde şöyle örnekli bir tanım yapılmış : bir filmi izlememiş birisine bahsettikten sonra eğer o adam filmi izleyince size ana avrat küfrediyorsa o bahsettiğiniz şey spoilerdır. mesela selvi boylum al yazmalım filminin sonunda Türkân Şoray'ın, Kadir İnanır yerine Ahmet Mekin'i seçeceğini izlemeyen birisine söylemek spoilerdır, ama diğer türk filmlerinde tecavüzcü Coşkun'un ilerleyen dakikalarda Emrah'ın bacısına tecâvüz edeceği veya annesinin kötü yola düşeceğini söylemek bu kategoriye girer mi bilmem".

O zaman bir spoiler da benden: filmin sonunda bu kadın ....
Belki biraz merak uyandırır, hehe.