10 Mart 2009 Salı

Watchmen - (2009)

Şimdi diycem ki watchmen bence kötü olmuş diycem OOOOOO diyceksiniz. Güzel olmuş diycem OOOOOO diyceksiniz. Bence watchmen değişik olmuş diycem uuuuu dersiniz artık. Ama öncelikle film gerçekten değişik olmuş hani şu çizgi romanlarda olurya konu anlatımı 3. ağızdan okunan replikler falan olmaz ise olmazı birazcık çizgi roman havası katalım filme güzel olmuş. Ben şu zilyon tane adamın sevdiği benim sevmediğim Sin Citye benziyor aslında film ama bunun anlatımı ve filmin görüntüsü açısından kurgusu açısından veya işleniş açısından çok daha güzel bir film. Filmin karakterlerini tanısak belki çok daha rahat bir şekilde izlenir ama açıkçası ben hiç birini bilmiyorum o yüzden de bir karşılaştırma yapamayacağım. Konusu fena olmasada sonu çok kötü bitiyor demek istiyorum.
Rorschach karakterini feci tuttum bide şu maske konusunda bu kadar takıntılı olmasa süper olcaktı ama belkide işte çizgi romanında da öle obsesif bir herif olmasından kaynaklanabiliyor veya ruhsal durumu birazcık abuk olmasından dolayı öle oluyo olabilir. Bir de değinmeden edemeyeceğim Dr. Manhattanınıda feci rahat gördüm, enerjiden olabilirsin ama üstüne bişey giy ulan diyesim geldi. Tabii bahsedilmesi gereken bir karakterde The Comedian. Bu adı almış ama adamın espri yaptığına şahit olan yok, tipide komik değil zaten. Filmdeki bir replik süperdi ama buna bir tanesi diyor ki sen diyo bu adı almışsın ama hiç espri yaptığını görmedik diyo. Sonra bu birşeyler geveliyor ancak çok başarısız yani sus abi sen otur püro iç anca.

1 yorum:

happy owl ironic dedi ki...

hehe eline sağlık. kaç gündür biri yazı atsada bende yorumlasam die bekliyordum. filmin ilk yarısı bence görsel bir şölen resmen. görüntü yönetmeni işini biliyormuş kardeşim. film komedyenin öldürülme sahnesiyle başlıyor, ve idda ediyorum görsel anlamda bu kadar güzel ölünür, rozete damlayan kan dahil. taktir etmekten başka bişi yapamadım. filmin kalanı hakkın da çok yorum yapmayacam genel anlamda sevdim ben filmi, beğenmeyenler çıkabilir normaldir kendi görüşleridir saygı duyarım. ancaaak şu dr. Manhattan denen karakter hakkında bende bir iki laf etmeden geçemeyecem. dier karakterler maske takıyorlar sembolik tabi maskeler küçücük yüzü saklamıyor falan ama bu adam takmıyor. bu adamın slip don u var onu takıyor. herkez maskesini çıkarıyor bu adam donunu çıkarıyor. birader maskesiz çıkma karşımıza yav tamam rahatsın takmıyorsun ama bu kadar da rahat olunmazki gidiyorsun marsa tamam orda donsuz gez ama dünyada giy bişiler üstüne (;>