21 Şubat 2010 Pazar

Glass Harmonica

Glass Harmonica 18.yy da Benjamin Franklin tarafından bulunmuştur. Enstürman dönen bir düzenek üzerine kuruludur. Parmaklar ıslatıldıktan sonra bardaklara sürtülerek ses çıkarılır.

Müzik aleti cam ve çalan kişi parmaklarını bir tas suya sokup dönen cama sürtüyor, bu sayede bu tiz ses çıkıyor, bunu evde bardakların ağzına ıslak parmağınızı sürerek de yapabiliyorsunuz ama kadeh olması bu sesin çıkmasında daha etkili oluyormuş.

Bazı insanlarda deliliğe, depresyona ve birbirleri arasında iletişimde kavgaya kadar götürdüğü söyleniyor. Enstürmandan çıkan notalar yüzünden müzisyenlerin ve dinleyecilerin delirdiği gözlendiği için bu alet tamamen yasaklanmıştır.

Harmonica’dan çıkan sesin insan beyni ve kulaklarıyla bilinmeyen bir etkileşimi olduğu varsayılıyor çünkü çıkan ses 1000 ve 4000 hertz aralığında. 4000 hertz altındaki sesleri insan beyni sağ ve sol kulak arasındaki tam nirengi noktası bulamadığı "katman/safha farklılığına" yol açıyormuş yani sesin nereden geldiğini anlayamayan beyin ambale oluyor ve bu da duyma problemlerine yol açıyor.

not: Copy paste 'dir :)

2 yorum:

happy owl ironic dedi ki...

bu müzik aletinin videosunu bir müddet önce gördüm beğendim deliliğe yol açtığına pek inan madım açıkçası e ona inan mayınca paragrafın kalanına da şüpheyle baktım (;> benjamin franklin kısmına yani. bu arada desertrose un paragrafından bahsetmiyorum orjinalinden bahsediyorum. sesi gayet hoş bence çalmasıda çok zevkli olur gibi bi tane bulursanız ben keyifle çalarım. tabi benim zaten deli olmamdan kaynaklı da olabilir hehe

deserthawk dedi ki...

ben onu bilmem valla tam harry potter müziklerine benzettim belkide odur :) hehehe