18 Mart 2008 Salı

Elizabeth The Golden Age

Bu filmi sırf adı için izlemedim yani altın çağ nasılmış acaba diye merak ettiğimden ya da eski avrupa nasılmış çok merak ettiğimdende değil. Filmi öncelikle Cate Blanchett oynadığı için izledim ama ilk defa bu kadar çirkin gördüm kadını. Makyaj çok değiştiriyor insanları çok. Asıl filmin güzeli Abbie Cornish’tir. Ben size diyorum bu hatun yakında parlar. Birde hiç ama hiç sevmediğim clive owen oynuyor. Bu herife Closer adlı filmden beri kılım sonra King Arthur da oynamıştı orda da kanım kaynamadı bir türlü. Bu 0 karizmayla filmlerde nasıl hatunlar aşık olur yaw.

Filme dönelim; Cate, kraliçeyi oynuyor ama bir kraliçe ancak bu kadar başarısız olabilir. Yani liderlik vasıfı bir insanda ancak bu kadar olmaz. Ülke elden gidiyor ama bu kafayı Clive Owen’a takmış yok kimle yattı nerde ne zaman? Neden bana yüz vermiyor gibi saçma sapan fikirler peşinde koşuyor. Bir noktadan sonra yaptığı yanlışlığın farkına varıyor, aha diyosun kendine geldi. Ama biraz önce dediğim gibi hatunda liderlik vasıfı yok. Etrafındakiler olmaz ise çok net 0’dır. Ha bir heykeli koymuşun ha bunu; aslında, heykel daha iyi yönetir. En azından Clive Owen çevresinde dolanmaz. Sonuç olarak ülke elden gitmiyor ama tamamen bu Ingiliz şansından dolayı. Adadalar ya birazcık o konuda şanslılar ele geçirmesi zor bir yer.

6 yorum:

atil dedi ki...

Evet, filmi izlediğime pişman olacak kadar kötü buldum. Ayrıca İngiltere tarihi ve Elizabeth miş Mary ymiş gibi klişeleri bu filmden daha değersiz görüyorum.Kendilerine verdikleri biz üstünüz biz savaşçıyız havalarını da bir o kadar kınıyorum."İrresistible" adını verdikleri gemilerini batırarak onlara resistible ın ne demek olduğunu öğreten kahraman halkımızın zaferi herkese kutlu olsun.

deserthawk dedi ki...

yanlış anlaşılma olmasın bence film güzel izlemeye değer ingilizlerin ne kadar ballı olduğunu göstermekten başka bir şey ifade etmiyor gerçekçi olmuş yani. gerçekten elizabeth karaketeri buysa eğer ingilizler iyi kurtulmuşlar.

Silentmoon dedi ki...

Bende filmi izlerken, başlangıçta eğlenmiştim ancak filmin ortalarından sonra elizabeth ve takıntısı muhabbeti nedeni ile sıkıldım ve son savaşa kadar atlayarak izledim. O yüzden çokda başarılı bulmadım filmi ama izle ve bi ara lazım olunca hatırlarsın filmi bence :D

deserthawk dedi ki...

hangi savaşa kadar ya yok ki savaş mavaş? orayıda geçtin sanırsam sen.

Silentmoon dedi ki...

Varmış gibi gösterilen bir deniz savaşı tasfiri varya orasını diyorum işte ne kadar savaş denirse :D sonuçta zırh falan giymişlerya :D

deserthawk dedi ki...

ya abi gelmiş geçmiş en kötü savaş lan o ispanyolların aptallığından başka birşey değil. bide filmin sonunda çok bişey yapmış gibi bi uçurumun ordan bakıyo ya elizabeth koptum lan o sahneye çok şey yaptın ya artistik yap çok bi stratejiksin bana :D