7 Şubat 2009 Cumartesi

When Your Lover Has Gone

Selamlar arkadaşlar, baktım şarkı tanıtıyorsunuz canım çekti bende tanıtiim bir şarkı dedim. Ayrıca geçenlerde fücur arkadaşımızın sorduğu sorulardan Jazz la alakalı soruya verilemeyen cevaplarda bu konuda biraz eksik olduğumuzu gördüm, ve sizler için bir Jazz şarkısı seçtim. Hem haras olsun hem Jazz olsun derken elimdeki eski Solid Gone Blues albümünde daha önce sözlerine dikkat etmeden defalarca dinlemiş olduğum billie holiday versyonu dikkatimi çekti, ve sözlerini dinleme gafletinde bulundum; Ve sonuç işte aradığım hem jazz hem haras şarkıyı bulmuştum. Sevgiler saygılar . . .

Şarkının aslı 1931 yılında Einar Aaron Swan tarafından bestelenmiştir. aynı yıl James Cagney in "Blonde Crazy" filminde kullanılmış ve bir jazz standardı haline gelmiştir. şarkıyı seslendiren isimler ve tarihleri şunlar ;

Gene Austin (1931)
Louis Armstrong (1931)
Ethel Waters (1931)
Benny Goodman (1931)
Maxine Sullivan (1942)
Frank Sinatra - In the Wee Small Hours (1955)
Harry James (1944)
Billie Holiday (1945)
Nat King Cole (1951)
Doris Day - You're My Thrill (1949)
Carmen McRae (1955)
Julie London (1956)
Julie Wilson (1957)
Ray Charles - The Genius of Ray Charles (1959)
Andy Williams (1959)
Ella Fitzgerald - Ella Swings Brightly with Nelson (1962), Ella and Oscar (1975), All That Jazz (1989)
Vic Damone (1963)
Brenda Lee (1964)
Linda Ronstadt (1984)
Carly Simon - My Romance (1990)
Sarah Vaughan - How Long Has This Been Going On?, Send in the Clowns (1981)
Kevin Spacey (2004)

Ayrıca aşağıda isimler tarafından da kaydedilmiştir ;

Bert Ambrose & His Orch, Judy Garland, Ricky Nelson, Eddie Condon, Shirley Horn, Herb Jeffries, Sarah Vaughan, Stan Kenton, Elisabeth Welch, Keely Smith, Ray Anthony, Rex Beneke, . . .

Sözleri;

What good is the scheming, the planning and dreaming
That comes with each new love affair
The dreams that we cherish, so often might perish
And leaves you with castles in air

When youre alone, who cares for starlit skies
When youre alone, the magic moonlight dies
At break of dawn, there is no sunrise
When your lover has gone

What lonely hours, the evening shadows bring
What lonely hours, with memories lingering
Like faded flowers, life cant mean anything
When your lover has gone

Ethel Waters ın 10 şubat 1931 de New York, NY Columbia kaydı . . .
http://www.nfo.net/TUNES2/WhenYourLoverHasGone-EthelWaters.ogg

bu kaydın giriş dörtlüğünün sözleri değişik alttaki gibi giriyor şarkıya ...

For ages and ages the poets and sages
of love wanted love always tame
but ask any lover and you'll soon discover
the heartache that romance can bring

şarkının Sinatra kaydı ;

2 yorum:

Fücur dedi ki...

Caz konusunda eksiklik benimde dikkatimi çekti, pek ilgi görmeyeceğinden buraya caz ile ilgili fazla birşey yazmadım. Fakat konu swing ise elbet bizimde bir iki sözümüz olur :) Öncelikle ellerine sağlık bu şarkıyı paylaştığın için... Sinatra kalbimizde kapanmaz oyuklar açmışken bu tarz şarkıları başka sanatçılardan dinlemek zor oluyor. Sinatra benim gözümde, bir tomar şarkıyı kendi himayesine alıp onları orjinalinden daha muhteşem yapma becerisine sahip bir sanatçıdır. Billie holliday versiyonunu dinlemiştik sanırım seninle otururken.. ki o daha da güzeldi :) Birde akıllarda merak edilen kevin spacey versiyonudur onun da bağlantısını atarsan memnun olurum. herkese iyi günler.

happy owl ironic dedi ki...

kevin spacey versyonunu aradım taradım bulamadım malesef. bulan olursa bende çok merak ediyorum.