12 Şubat 2007 Pazartesi

Dune Serisi - Frank Herbert


Kitap bölümümüze arkadaşlar pek ilgi göstermiyor maalesef. Bu gerçekten üzücü. Happy Owl Ironic arkadaşımızla bir konuşmamızda kaldırıcam o bölümü siteden demişti. Bende bu bölümün durması için kendisine rica etmiştim ama şimdi hak vermeye başladım mutlu baykuşa. Çünkü bir tek o uğraşıyor bu bölümle. Bu yüzden bende elimden geldiğince kitap tanıtımı yapacağım bundan sonra. Neyse bu sitem dolu girişten sonra kitap tanıtımına başlıyorum. Kitabımız, daha doğrusu toplamda altı cilt olan serimiz Frank Herbert'ın Muhteşem Dune serisi. Muhteşem kelimesi kesinlikle bu seriyi tanımlamak için yetersiz bir sıfat. Ben altı cildin her birini üç kere okudum. Canım sıkıldığında arada bir açıp bazı paragrafları okurum hala. Dune, bir bilim kurgu kitabı sayılıyor ama onu sadece bir bilim kurgu kitabı olarak okumak yanlış ve kayıp olur. Çevremde, bu seriyi okuyan insanlarla konuştuğumda herkesin kitaptan çıkardıklarının farklı şeyler olduğunu gördüm. Bu, kitabı okuyan insanların salak olmasıyla ilgili olan birşey değil, kitabın gerçekten çok ama çok derin olmasıyla ve bir sürü konuyu anlatmasıyla ilgili. Kitap bilim kurgu sayılmasına ragmen anlatılan olaylar bizzat dünyamızın olayları. İlk aklıma gelenler; dünyamızda petrolün önemi ve devletlerin petrole sahip olmak için oynadığı oyunlar, her türlü devletin(İmparatorluk, derebeylik, demokrasi, kilise devleti) yönetim tarzı ve felsefesi, Dinlerin ortaya çıkışı, Peygamberler, Nietzsche'nin üstün insan felsefesi, Savaşlar, Liderlik, Yapay zeka, Ekoloji vs. Bu kitabı tanıtmak bile gerçekten çok zormuş.Seriyi alıp okumayı düşünüyorsanız zaten bu yazdıklarımı okumayın. Eminimki siz bu konulardan farklı şeyler de çıkaracaksınız. Yer yer okuması ağır bölümler mevcut olsada hiç bir zaman heyecanı azaltmayan ve her zaman insanı düşündürten bir eser. Tavsiye ederim kesinlikle. Son olarak, kitap bildiğim kadarıyla iki kere filme ve bilgisayar oyununa uyarlandı. Filmlerden birinde Sting kötü adam rolündeydi. İki uyarlamada bence çok başarısızdı. Ama bu seriyi film olarak çekmek her yönetmenin kabusudur ve çok zor bir iştir eminim. Adamlarada sonradan hak verdim. 2 saatlik bir filmle ancak bu kadar anlatılabilir. Dediğim gibi filmde anlatılanlar, kitaptakilerin onda biri bile değil.Bunun dışında kitap bir çok oyunada malzeme oldu. İlk aklıma gelenler Dune 2000 ve Amigada oynadığımız İlk Dune:) Sözümü Long live the fighters!!! diye bitiriyorum...

Hiç yorum yok: