14 Aralık 2009 Pazartesi

Editors - Papillon

Normalde hiç ilginizi çekmeyen bir grup ya da bir parça bazen hiç beklemediğiniz bir anda dikkatinizi çeker ya ,işte Papillon'da öyle oldu bende. Akşam yemek yerken, bir yandan da tv'de zapping yaparken bir anda takıldım ve parça bitene kadar da kaldım. Bu parçası bana Depeche Mode ve Joy Division havası verdi, birazcık Dave Gahan'a benzettim vokaldeki adamın sesini, belki bu yüzden sevmişimdir.

Gruptan da bahsedeyim. Indie Rock ve post punk yapıyorlar. 2002'de kurulmuşlar ve 3 albümleri var. Papillon, 2009'da çıkan In This Light and On This Evening isimli albümde yer alıyor. Hareketli bir parça ama bir de akustik versiyonu varki o da bir başka güzel. 2'sini de yayınlıyorum bakalım hangisini seveceksiniz ya da bakalım birini dahi sevebilecek misiniz? :)


9 yorum:

happy owl ironic dedi ki...

ilk şarkıda bateri çok önplanda gibi geldi bana beni rahatsız eden bir o vardı yani onun dışında gayet iyi alttakini dinlediğimde ise ya iyide burda da ritm eksik gidi dedim kendi kendime. genel anlamda güzel dinlenir, ancak hangisini daha çok sevdin die sorarsan işte bu noktada kararsız kaldım ben birinde ritm çok ön planda dierinde ritm hiç yok ?!? şöle yapalım akustik olan halinin gitar akorlarını bulalım arpej yerine yada arpej gene olsun yanına şöle ritmik susturmalı çalalım akorları bak süpe rolucak gene akustik olucak ama biraz daha ritmik olucak işte o halini en çok sevicem ben (;>

deserthawk dedi ki...

2 parçada gayet kulağa hoş geliyor. akustik olanı bana biraz daha güzel gibi geldi belki ilk dinlemeden dolayı da o şekilde gelmiş olabilir. belki dinledikçe daha güzel de gelebilir.

deserthawk dedi ki...

alttaki parça bana gary jules - mad world parçasına benzettim belki vokal benzerliğinden kaynaklanıyor da olabilir.

desertrose dedi ki...

aa ben sana bol bol dinletirim o zaman :)
80'ler pop dinleyen biri olarak da hızlı olan beni pek rahatsız etmiyor, alışığım bu ritme. Ama şu bir gerçek ki klipler biraz genişmiş, bütün ekranı kapladı neredeyse, yandaki yazılar gitti hep :)

deserthawk dedi ki...

evet karelisi yoktu galiba

Fücur dedi ki...

İlkinde adam bırak sesini hareketlerini de benzetmeye çalışmış dave gahan'a fakat yakından uzaktan depeche mode şarkısına benzemiyor, dediğin gibi daha çok joy division. Ben sevdim şarkıyı çok basit yapılmış gibi ama etkileniyor insan. Editors ilk çıktığı zamanı hatırlıyorum, herkes yeni bir Coldplay sanıyordu. Ama bir yıl sonra Franz Ferdinand'ın çıkması bizi Editors'den kopardı. Son olarak demek istediğim : sen 80ler pop mu dinliyorsun ? şclatniychniteychit :) daha heavy metal sanıyordum seni. gothik seniiiii emo seniiiii. bir gün duran duran partisi verelim madem.

happy owl ironic dedi ki...

bu arada videoların ve anketlerin sığmaması sorununu hallettim gençler artık daha geniş geniş postlar atabiliriz. sevgiler saygılar.

desertrose dedi ki...

ahaha emo da olduk :D şöyle belirtecek olursam 80'ler çerçevesinde olan bütün hard rock, glam ve pop u dinlerim :)Duran Duran da iyidir bir parti fena olmaz hehe

desertrose dedi ki...

ay böyle de pek bir geniş olmuş, evet buna ben sebep oldum, şimdi genişledi ya yazı ne kadar yazsan da satır yönünden az görünecek :)