15 Aralık 2009 Salı

TinEye


Hepinize selamlar. İşte yepyeni bir teknolojik gelişmeyle karşınızdayız. henüz tam anlamıyla çalışmıyor ama tamamiyle çalışmadığını da söyleyemiyeceğim. Google ın resim arama motoru üzerine çalıştığını duyanlarınız vardır eminim ki aranızda. google dan önce TinEye bu işlemi gerçekleştirmiş.
şimdi Panik yapmayın. öncelikle benim aklımdaki resim aramasından biraz farklı olduğunu açıklamalıyım. ben benzer resimleride getireceğini falan düşünüyordum. onun yerine aynı resimleri bulup getiriyor. ee bunun ne faydası var şimdi diorsanız şöleki bir tanıdığın tanıdığı gazetedeki cilt ürünü reklamındaki hatunu çok beğenip kim acaba bu die merak etmiş ve bu site sayesinde kim olduğunu bulmakla kalmamış aynı zaamnda dier resimlerine de ulaşmış.
Sizler için kendimi feda edip hemen register oldum ve denemeye başladım. login olmadan da arama yapabiliyorsunuz bu arada.
öncelikle TinEye ın bir firefox eklentisi mevcut ki bu beni baya bi dertten kurtardı. ilk olarak kendi resmimi gönderdim. arattım birşey bulamadı. (;> hem üzüldüm hem sevindim. Abuk subuk yerlerde benim resmimi kullanan birileri olduğunu bilmek rahatsız edici olurdu herhalde. hemen bir iki türk ünlüsünü denedim 1 yada 2 gibi zayıf sonuçlar edindim. bende yurt dışına açılıp dünyaca ünlü isimleri denedim. 60 70 gibi rakamlara ulaştı. sonuç olarak TinEye henüz beta sürümünde. ve kendileri de sınırlı database te arama yaptıklarını söylüyorlar. ancak gelecek vadediyor. bir deneyin derim ben. Sevgiler Saygılar.
site adresi;
http://www.tineye.com/

plugini için ;
http://www.tineye.com/plugin

Hiç yorum yok: