7 Mayıs 2008 Çarşamba

Güzel Parçaların Kısa Olup Sıkıcı Parçaların Uzun Olması

Galiba Enstein çok zeki bir adammış (bunu benimde idrak etmem güzel oldu tabi), görecelik diye birşeyi çıkarmış ve zaman kavramının yaptığımız işlere, yoğunluğumuza göre hangi hızda geçtiğini anlatmaya çalışmış. Kendisi buna örnek olarak işte zamanın geçmediğini ama kız arkadaşımızın yanındayken bu zamanın su gibi akıp geçtiğini söylemiş.

Buna örneklerden bir taneside çok sevdiğimiz parçaların bir anda biterken saçma sapan bir halta benzemeyen parçaların çok yavaş bir şekilde bitmeyişinidir. Bir bakmışın süpermiş yaw bu parça diye dinlerken bir bakşın parça bitmiş. Bu benim başıma özellikle çalışırken geliyor. Çok güzel bir parça başlıyor mesela bende aaa ne güzel parçaymış yaw bu bende varmıymış falan gibi bir düşünce başlıyor. Sonra bir bakmışım parça bitmiş üstüne de zilyon tane parça çalmış. Sonra o kadar kötü bir parça başlamış ki benim aklım diğer zilyon tane önceki parçada kalmış. Başka bir deyişle parçanın tadını alamamışım ama parça biteli de yıl olmuş. Sonra parçayı bulabilirsen bul. Bir araştırmadır alıyor vakit ve iş gücü kaybı bir nevi çok önemli değildi bu kısım. Sonuç olarak dinlediğimiz parçaları bilelim bilmediklerimizi öğrenelim ki vakit kaybımız artmasın (toplumsal mesaj).

Bilmediğimiz parçaları öğrenelim yeri geldiği zaman bu parça budur şu parçada budur diyelim. Üstüne biraz da karizma katmak istersekte bu parça bilmem zıbıt yılda bilmem kimin stüdyoya girmesiyle bir anda ortaya çıktı gibi gereksiz bilgiler vererek sanki çok şey biliyormuş imajı çizelim. Fucur yürürmüyüz lan burdan?

5 yorum:

Farmerfam dedi ki...

guzel parcaların kısa olusu tezini tek bir sarkıyla bozarım.."Sultans of Swing"

happy owl ironic dedi ki...

bunu kendi yararımıza şöle kullanabiliriz. ankaraya otobüsle gelip giderken müzik dinliyorum mesela güzel şarkılar seçiyorum.bölelikle zaman daha hızlı geçiyor. ama genede yol çok uzun olduğu için yetmiyor. bende dizi izliyorum imkan varsa. atıyorum 5 yada 6 bölüm sevdiğim bi diziden ipod a onu izliyorum. bölelikle su gibi geçiyor zaman. molalarda kesiyorum dizi izlemeyi yada müzik dinlemeyi. bölelikle daha yavaş geçiyo zaman. şimdi bu durumda hızlı geçmesini istemediğimiz bir zamandaysak o kadar berbat bir müzik bulup dinlemeliyiz ki zaman nerdeyse durma seviyesine gelsin(;>

Fücur dedi ki...

son paragraf benim hayatımı anlatmış biraz :) evet bütün gereksiz bilgileri bilirim şarkılar hakkında kime yazıldığı neden yazıldığı hangi yıl hangi albüm, nasıl bir stresle ? kaç parayla, hangi tesadüflerle flan bilmemne yıllar içinde böyle çok bilgi edindim. Yaradandan ricam karşıma böyle lüzumsuz şeyler anlattıkça mest olan bir dişi çıkarması sevgili Arda :) ama olmuyor sanırım... yani ben yürüyemedim sen yürüyebiliyosan emeğine saygı duyarım ! net. Kısa şarkılar güzel oluyor olayına son noktayı koyuyorum. Beatles - Her Majesty... daha kısası ve o kısalığa göre daha güzeli yok kanımca

atil dedi ki...

kısa ve güzel şarkılara örnekler

bkz. herhangi bir blues şarkısı
bkz. bütün barry white şarkıları

:D

figment dedi ki...

şimdi burda sultans güzel ve uzun mu oluyor? :))

olaya fazla kaptırmamak gerek en iyisi zamanı normal akışında yaşamak. öyle fazla kaptırıp/konsantre olunca bittiğinde bi afallıo insan ister istemez..

farmerrr hatırlıo musun. "lan yarım saattir oturuoz daha 5 dakka geçmiş" :D ehehe