5 Mayıs 2008 Pazartesi

Perfume: The Story of a Murderer - 2006

147 dk.lık uzun bir film. Ancak sürükleyici, alışılmadık bir seri katil öyküsü. Sanki gerçek bir efsaneyi anlatıyormuş gibi. Ama konusu itibariyle efsaneyi geçemeyecek bir yapıt. Filmi güzel yapan unsurlardan bazıları Alan Richman ve Dustin Hoffman’nın olması oyunculuklarıyla filme renk katmışlar.
1700’lü yıllarda Fransa da geçen bir hikayeyi anlatıyor. Film, Jean-Baptiste Grenouille’nin (filmin baş karakteri) doğumuyla başlıyor. Annesinin terkedişi sonra kendisini çocuk yuvasında bulması çok konuşmaması ama burnunun feci bir şekilde koku algılamasından dolayı kendini farklı hissetmesiniyle devam ediyor. Sonra karşısına bir parfümcü olan Giuseppe Baldini (Dustin Hoffman) ile karşılaşıyor. Kendisini göstererek yanında işe giriyor. Tek amacı her maddenin kendine has olan kokusunu saklayabilmek (Nasıl bir amaçsa artık saçmalığa gel ama sıradan olmaması ilginç). Ve olaylar gelişir.

5 yorum:

Farmerfam dedi ki...

bu filmi cok izlemek istiyordum ama bir turlu vakit bulamadım...Sevgili Çöl Şahini kızacak ama kısacası " bilmiyorum" ama merak ediyorum :D

Bloodlust dedi ki...

Kitabı Can yayınlarından "Koku" ismi ile yayınlanmış olabilir mi? Yoksa ben mi karıştırıyorum acaba. Bu arada film hakkında yorumum, İlginç ama başarısız. Yani bu nasıl oluyor. İlginç bir konu ama olmamış gibi. Bu arada son öldürdüğü kızıl hatun ne kadar güzel bir yaratıktı öyle. Allah belasını versin.

happy owl ironic dedi ki...

sevgili deserthawk bu film daha önce blogumuza atılmıştı. floodwillbeking arkadaşımız tarafından gönderilmişti post hatta linkini de veriim; http://fitnefucur.blogspot.com/2007/02/perfume-story-of-murderer-bir-katilin.html
daha fazla dikkat lütfen. emeğe saygı. karşıdan karşıya geçerken soğuk su içmemek(;>

deserthawk dedi ki...

valla can yayınlarındaki koku adlı kitapla aynı mı bilmiyorum ama can yayınları okumuyorum genelde, kızıl hatun çok güzel katılıyorum ama o birazda senin kızıllara olan zaafından geliyor sanırım. galiba filmin başarısız demenin sebebide bu son nedenden kaynaklanıyor :P

deserthawk dedi ki...

emeğe saygıda abi kim yazmış onuda bilmiyorum aynı zamanda yazıyı yazan arkadaş filmi izlememiş bence o yazıyı silelim :D böylede zeytinyağlık yapmaya çalışayım...