14 Mayıs 2008 Çarşamba

Worldwide Telescope

Google’a nispet Microsfttan geldi. Google Earth’den sonra aramızda geçen konuşmaları hatırlatmak istiyorum. “Yuh abi bizim evi buldum ahanda bak.” “Abi istanbul üstünde bir tur atmışım geçen gün gez gez bitmiyor canım iyi ki yaya değildik.” “Geçen bir paris yaptım eyfele tepeden baktım. Sonra ordan çıktım Manahattan harbi adaymış abi.” Vb. gibi ancak bu konuşmalardan sonra microsft bize googledan farklı olarak uzayda da dolaşma imkanı sunuyor. Karadelikleri, diğer gezegenleri, yıldızları, ve uzayda aklınıza gelebilecek değişik bulutları vs. leri kimi yerde fotoğraf olarak kimi yerde directx9.0c desteği ile 3d olarak bizlere sunuyor. Astroloji ile ilgilenlerin sürratle download edip edinmesi gereken, yıldız sistemlerini açıklayan isimleriyle beraber öğrenme fırsatı sağlayan güzel bir kaynak. Aynı zamanda google earthten de geri kalmamışlar ve dünya üstünde de kısmen dolaşma imkanı sağlıyor. Kısıtlı bir zaman aralığında incelediğimden ancak bu kadarını keşfedebildim. Gerisi size kalmış indirip bir deneyin derim. İnternet adresi: http://www.worldwidetelescope.org/

6 yorum:

Fücur dedi ki...

Google earth'e otuz inç monitörden bakmakta bi ayrı :)

deserthawk dedi ki...

yazmayı unutmuşum bu program macte çalışmıyor. mac destekli yapmamışlar başka bir deyişlen.

Fücur dedi ki...

Bir enstantane hayattan. dün beni microsofttan aradılar. Dediler ürünlerimizin tanıtımını yapıyoruz hangi ürünlerimizi kullanıyosunuz ? Dedim bazen adium çalışmayınca MSN messenger kullanıyorum :) Kadın bi afalladı, işletim sistemi ne kullanıyosunz, yok office te mi kullanmıyonuz falan filan. dedim kusura bakmayın ben microsoftun hiçbişeyine ihtiyaç duymuyorum, çok ta memnunum bu şekil. Kıssadan hisse, bilgisayar kullandığımdan beri formatmış, geçersiz işlem yürütmeymiş, virüsmüş gibi konulara takılmadığım için mutluyum. Vakti bol olan microsoftta kullanabilir, PC de ! saygı duyarım, sevgiler

happy owl ironic dedi ki...

bu arada birşey eklemek istiyorum google earth bildiğim kadarıyla bu hizmeti baya zamandır veriyor. yani uzayda da dolana biliyorsunuz. google earth ün mesülerinden google sky seçeneğini seçerek uzayda dolaşmaya başlaya bilirsiniz. hatta google şölede bi güzellik yapmış google earth kurmadan da dolaşabilirsiniz uzayda http://www.google.com/sky/ bu adresten. bu durumda gene google öncü maalesef. ayrıca http://www.google.com/moon/ bu adresten ayda vede http://www.google.com/mars/ bu adrestende marsta dolaşa bilirsiniz. sevgiler saygılar. . .

deserthawk dedi ki...

yanlız google earth te sky kısmı nasıldır bilemiyorum ancak browser üstünde çok başarılı olmamış ha dersinki ben microsfta karşıyım ona eyw derim. ama adamlar yapıyolar vede gui si de güzelse eğer o program bence güzeldir. aradığımı kolay bulup bulamadığıma bakarım ben sonucuna bakıyorum açıkcası öncü olmuş sonradan yapmış vs. benim için çok önemli değil önemli olan ne kadar kaliteli yaptığı ve benim isteklerime karşılık verip verememesidir. emeğe saygı en azından...

Bloodlust dedi ki...

Dünyayı gösteren örneğin (Google earth) gibi programlar bir yana, uzayı gösteren programların saçmalık olduğunu düşünüyorum.Programları indirip yüklemedim ama google/sky/ linkinden web base olarak bakayım dedim. Çok kötü. O yüzden emeğe de saygı göstermiyorum.