14 Şubat 2008 Perşembe

14 Şubat


Klasik özel gün yazısı, gavur dediğimiz kapitalist yaratıkların ceplerine biraz daha para girmesini sağlayan günlerden bir başkası. Pek çok insanın asabını bozan, bir o kadarının cebini bozan, bir kısmı mutlu eden günlerden bir tanesi. Çiçekçilerin zengin olduğu tarih. Bakın dikkatinizi çekiyorum. SEVGİLİLER günü yani evliler günü değil yada arkadaşlar günü değil. Eğer sevgiliysen kutluyabileceğin bir gün.

Manasızlığa gel!!!

Kökeni, Roma Katolik Kilisesi'nin inanışına dayanan bu gün, Valentine ismindeki bir din adamının adına ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır. Bu sebeple bazı toplumlarda "Aziz Valentin Günü" olarak bilinir. Valentine kelimesi, Batı medeniyetlerinde hoşlanılan kişi veya sevgili anlamlarında da kullanılır. Yani zamanında bir din adamı olan Valentine’den(bir insanın ismi nasıl sevgili olursa artık) çıktığı iddaa edilmiş sonra din bayramı olarak kaldırılmış ama sevgililer olayı yanlış anlayıp kendilerine çekmişler. Bu kadar bencillik olur. Bir de yaptığım araştırmaya göre 14 Şubat’ta 1 Milyar kişi bir birine kart gönderiyomuş. Bravo!

Sevgililer günü adetleri

· Sevgililer günündeki en yaygın uygulama eşe ya da sevgiliye verilen karttır. Bu kartlara sevgi mesajları, aşk şiirleri vs. yazılır.

· Özellikle batı medeniyetlerinde, sevgilisi olmayanlar hoşlandıkları kişilere kart gönderir. Alıcı kişi, içinde genellikle "Sevgilim olur musun?" yazan bu imzasız kartın kimden geldiğini bulmaya çalışır.

· Sevgililer gününde hemen herkes sevgililerine veya eşlerine bu günün ruhu ile bütünleşen, karşı tarafa sevgilerini anlatan hediyeler verir. Bu hediyelerin başında çiçekler ve çikolata gelir.

· Sevgililer Gününü çiftler genellikle başbaşa geçirirler. Başbaşa gidilen romantik bir yemek, ya da evde hazırlanan romantik bir sofra en yaygın kutlamalardandır.

· Çiftler, Sevgililer Günü'nün gecesinin de özel olması için çaba gösterirler. Kimi çiftler, bu güne has, cinselliği ön plana çıkarıcı kıyafetler ve iç çamaşırları alırlar. En çok tercih edilen renk, tutkuyu sembolize eden kırmızıdır.

· Bunların yanısıra, Sevgililer Günü çok sayıda evlenme teklifinin de gerçekleştiği bir gündür.

PS: 5. maddeyi tuttum açıkcası. Aman noluyoruz 1 sn. (neden illa o gün)(düzgün görmek istiyorum ben bu yazıyı if mif olmasın diyorsanız mozilla firefox önerilir)

1 yorum:

happy owl ironic dedi ki...

sevgililer günü dediğin şey ilginç bişi hakkaten de öle bi adı var ki bana göre diil sanki yani mesela ben tek başıma bi sevgi insanıyım ama iki tane sevgi insanı olması lazım kutlamak için çünkü kelime olarak çoğul sevgililer. ama mesela ben gidip sevgili silentmoon arkadaşım ve sevgili figment arkadaşımla kutliim desem gene kutlayamıyorum neymiş iki kişi olacakmış kutlayanlar. ve illede birbirleriyle sevgili olacaklarmış. yani dielim ben silentmoonla çıksam kutlasam benim kız arkadaşımda silentmoon nun kız arkadaşıyla kutlasa gene olmuyo amma kasmışlar (;> neyseki geçenlerde özel günleri özel günlerde kutlamayalım die karar vermiştik çok faydalı bi karar olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum sevgiler saygılar (;>