1 Şubat 2008 Cuma

Stargate SG1

Hmm... Bende MacGyver’a neler oldu adam piyasada yok diyordum. Ta ki stargate SG1’ı seyredene kadar. Biraz yaşlanmış haliyle ama bildiğimiz MacGyver işte sadece artık ev aletlerinden gereksiz bilgilerle bomba falan yapmıyor.

Stargate dizisinde Stargate filminin bitiminden itibaren devam etmek istemişler şu 1994 yılında yapılan. Filmde Kurt Russel’ın oynadığı rolde bizim MacGyver yer almış doktor rolündeki oyuncuyuda değiştirmişler kısacası karakterlerin hepsi değişmiş. Mısır mitolojisini işleme adına tanrılarını, inanışlarını incelemişler ve karşımıza stargate adlı dizi çıkmış.

Dizinin ilk bölümünde başka kapılar da var olduğunu anlıyorlar. Bunların kombinasyonunu çözmek için bir harita buluyorlar. Bu haritayı çözümlüyecek bir bilgisayar programı ile yeni kapıların adreslerini buluyorlar. Bu kapılara giderek ordaki insanlarla tanışıyorlar, oraların kültürlerini araştırıyorlar.

Tüm galakside ingilizce konuşulduğunu öğreniyoruz. Herkesle kolay bir şekilde anlaşıyorlar. Tamam stargate yaptın diye herkesin ingilizce konuşmasının nedenini açıklamıyor ki eski mısırda veya şimdikinde ingilizce mi konuşuluyordu diyesi geliyor insanın. Ama bunlara takılınca diziyi izlemek çok eğlenceli olmuyor. 10 sezon olduğunu düşünürsek bu diziyi ya oturur izlersiniz. Ya da çok saçma yaw izlenmez bu diye karşı çıkarsınız, ortası olmaz. Çok uzun kabul ama eğlenceli (benim merak ettiğim bir konuda acaba rütbe alıcaklar mı? Asker ya bunlar). Ben şu anki durumla izlerim gibi gözüküyor.

4 yorum:

Farmerfam dedi ki...

Cok niyetlendim ama kısmet olmadı izlemeye zamanında. Darısı senin başınaymıs izle de belki bende gaza gelir izlerim :D

happy owl ironic dedi ki...

geçenlerde ben bir tv kanalında denk geldim bu diziye izledim bir bölümünü emin diilim ama sanırım tv8 di kanal izlenir gibi geldi bana 10 sezon olması da iyi hemen bitmez (;> bu aralar seri tüketiyorum elimdekileri de (;>

deserthawk dedi ki...

abi seri bir şekilde tükenebilceğini zannetmiyorum öle 6 bölümlük lost room değil bu hehehe 10 sezon :D nerden baksan günde 1 sezon izlesen 10 gün yapar veya yarsını izlesen 20 gün yapar 6 bölüm izlesen 40 gün yapar 3 bölüm izleyen bana 80 gün yapar ki bide bunun üstüne atlantis var....

happy owl ironic dedi ki...

şimdi bu eski yazıyı hatırladım ve bir bakayım dedim. son yorum attığım zaman iş yok güç yok gayet seri tükettim aralıksız izledim 10 sezonu. aralıksız derken sonlarına doğru bi bölüm izlerken dieri geliyordu onu izlerken bir sonraki (;> oturup 10 sezonluk başka dizi izlermiyim bilmiyorum ama çok keyif aldım bölümlerinden onu belirtmek isterim. bilim kurguya doydum zamanında, Farmerfam ın deyimiyle bu gün uzaylılar gelse dünyaya vay be admlar yapmışlar abi uzaylı işte diyip geçicez o derece bilimkurguyla iç içe oluyorsunuz. . . (;>