21 Şubat 2008 Perşembe

Groundhog Day

Groundhog Day Bill Murray’in oynadığı 1993 yapımı bir film. Aslında filmin işlediği konusu ile Groundhog arasında pek bir bağlantı yok. Çünkü bu günün manası bir sıçandan baharın gelip gelmediğini anlamaya çalıştıkları ve bunu her yıl yaptıkları geleneksel bir gün. Film ise manasız bir insan olan bir muhabirin(bill murray) devamlı olarak aynı günü yaşaması. Aralarındaki tek bağantı yaşadığı günün, o geleneksel gün olması. Bu şekilde bayaa bağlantılı oldu aslında.

Film gayet normal başlıyor. Festival hakkında bilgi vermek, röportaj yapmak için bir kasabaya gidiyorlar. İşlerini bitirip gitmek istediklerinde yolların karla kapalı olamasından dolayı tekrar kasabaya geri dönüyorlar. Ve ertesi gün olduğunda tekrar aynı günü yaşayan bir bill murray karşımıza çıkıyor. Sabah bir önceki gün olan konuşmaların aynını tekrar eden insanlar aynı parça ile uyanmalar, aynı çukura girmeler, aynı kazalar. Her günü farklı yaşamaya çalışmaktan gına gelen bir bill murray oluyor bir süre sonra. Kendini öldürmeye çalışıyor ama onuda beceremiyor çünkü gene aynı saatte aynı repliklerle uyanıyor. Başta sinirli bir adam olan bill murray, bakıyor bundan kurtuluş yok olayı akışına bırakıp yaşamaya başlıyor. Gidip piyano dersi falan alıyor o konuda kendini geliştiriyor. Sonra buzdan heykeller yapabiliyor. Bir süre sonra kendisini sanata vermiş de diyebiliriz gibi geldi. Çok eğlenceli ve çok zevkli bir film.

Şimdi şöyle düşünün bir günün her dakikasını her saniyesini bilseniz ne yapardınız. Oturduğunuz yerden; kimin bilgisayar kullandığını, kimin spor yaptığını, kimin hasta olduğunu, kimin arabasının çalışmadığını, kimin otobüste olduğunu bilseniz ne yapardınız, ne kadar dayanabilirdiniz.

Bir de şöyle düşünün, bir önceki pragraftaki gibi biliyorsunuz her şeyi ama her günü de farklı yaşıyorsunuz. Mesela biriyle bir gün spor yapıyosunuz, ertesi gün otobüse biniyorsunuz, bir başka gün bir kazayı önlüyorsunuz. Sizin çevrenizde dönen bir yaşam gibi geldi bana çok eğlenceli durmasada.

3 yorum:

Fücur dedi ki...

çok güzel filmdi bu yav.. ben çok sevmiştim, tavsiye ederim...

happy owl ironic dedi ki...

abi ben buna benzer bi film izlemiştim sanki ama emin diilim zaten ben sürekli aynı günü yaşasam hatırlamam ki abi o yüzden eylenceli yani galiba hehe (;>

Silentmoon dedi ki...

bende bu tarz bir film izledimde çok küçüktüm sanırsam sadece hayal olarak hatırlıyorum :D